// Miss Mustache !

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
♡ TAEYANG .. ALIF .. TAEYANG .. ALIF .. TAEYANG ♡





Kenangan Dulo-Dolu'

Camping......Part 2
Camping.....Part 1
Kem yuk
Selamat Hari Raya
ALIF♡♡♡
Happy Belated Birthday To Me :)
Driving License : Final Part
SPM Result
Juwairiah
Driving License : Part 2

Twitter




The Mastermind

Basecode: Lurve
Editor: Nana Euphemia
Other:

Camping......Part 3 (Finale)
hi yayangg. da final part da ni ^^

assalamualaikum.

so here the final part. leggoo

Ahad

........Tiba-tiba tengah baru beberapa minit aku nak melelapkan mata siren tibe2 je bunyi. ahhh kacau. kitorang pun memule macam malas le nak keluar tapi orang tu da jerit2 soh kitorang bangun so terpaksa la bangun.

mase kumpul aku tengok muke semua orang lorat gile mengantuknye. kemain lagi masing-masing. aku je la kot yang bukan macam muke orang baru bangun tido. yela. baru je bape minit aku lelap. mimpi pun baru nak muncul da kena panggil.

rupe2nye diorang panggil tu sebab kena jalan malam. hawaw betul. semata sebab tu je pun. haishh. memang satu hari tu aku xtido la citenye.

jalan tu katenye dalam 6 kilometer. memang kurus weyh aku pagi tu. dengan udara yang segar. jalan pulak gelap gelita. memang serious gelap. dalam hutan kan. lampu pun bape ketul je. tu pun jauh2. lampu suluh orang JPAM tu pun satu je. sebab yang conduct kitorang mase tu 1 kumpulan 2 je orang JPAM.

ade yang cakap die nampak menatang halus2 ni. tapi menatang tu xkacau la. die tengok je. kite xkacau die, die pun xkan nak kacau kite kan. aku alhamdulillah la xnampak.

lepas habis je jalan tu dalam kol 5 lebih kot. pergi solat then sambung tido balik. lena seyh aku tido even sekejap. serious mengantok gile2 time tu. yela. seharian xtido kan. time nak bangun tu memang malas gile rasenye. 

pastu bangun, pergi sarapan pulak. lepas sarapan tu ade ujian. ujian tu untuk menentukan kitorang lulus ke tak kursus asas tu. kalau lulus dapatla kad keahlian JPAM. kalau xlulus xdpat le. sume yang kitorang da belajau die keluarkan. xdela susah mane pun. tang pangkat tu jele kot susah. haha. nasib baik ade bantuan :)

then habis ujian kitorang kene buat raptai untuk majlis penutup pulak. kene berkawad tengah padang yang panas membahang tu lame2. kejang otot kaki aku. tu baru raptai. 

habis raptai rehat2 jap sementara nak tunggu yang sebenarnye. nak tido memang xsempat la. die soh rehat2 kat situ je. aku sangat berharap la benda tu habis dengan segera.

pastu berkumpul lagi. kali ni untuk majlis penutup yang sebenar. macam hapee je aku kawad. haha. nasib baik xduduk bahagian depan. dahle diri dengan2 panas tu. haihh.

pastu die da bebel2 sume pergi la penyampaian hadiah pulak. nak amek hadiah pun kene keluar dengan berkawad. normal la tu kan. tibe2 tang peserta terbaik tu aku pulak yang dapat. die ikut group. so dalam group aku tu aku la dapat. hawaw betul. aku dahle xgeti nak berkawad-kawad ni. aku hentam je pergi amek hadiah kat depan tu. orang tu pun dah gelak2 kan aku. haha. aku pun tergelak la sama. ape ke malang nasib. haha

and i've got this

plak dengan yg hitam tu payung senanye.

haha. lawak je. dapat menatang tu dengan goodie bag JPAM la. haisshh. malu. time aku masuk baris tu member abg yang kacau aku time ikat-mengikat tu boleh pulak datang kat aku senyum2. pastu siap tanya "camne kau boleh dapat ha?" sengal punya soalan. mane le aku tawu. aku jawab je "biasa la. pandai"

haha. tuih la pandai. sengal je. pastu die cakap "abg yang ajau kau ikat tali semalam xpuas hati camne kau boley menang" haha. mampus la xpuas hati pun. aku dah segan ni. sengal je. memang serious segan gile time tu. habis je majlis penutup tu siap ade sesi bergambar pulak. aku tengok abg2 due ekor yang kat depan tu  kemain berbisik-bisik bergelak ketawa lagi sambil tengok2 aku. hawaw betul. suke wat aku tambah segan. aku pun buat2 la pandang tempat lain. segan weyh. sangat !

pastu habis bergambar tu pergi la kemas2 khemah tu.bukak balik. kemas barang. nak balik katekan. pastu gi makan.nyum2. 

da siap tu pergi la kumpul sementara nak tunggu trak JPAM tu hantau kitorang balik. lepastu dpat la makanan sikit daripada hamper yg group aku dapat. n dapat la gambar yang kitorang ade tangkap sebelum ni.

cube zoom dan cari nama aku. boley pulak die salah eja. hawaw betul.

pastu time nak cek jumlah budak sdary tu abg tu datang kat aku. siap cakap "untungla dapat peserta terbaik"

and aku pun balas le. "hasil ajaran sesat semalam kot." haha. memang die ajau ajaran sesat pun mase tu. kekonon nak mengajau aku last2 die yang pening. bape kali baru dpat. ngantok katenye. xcukup tido. iyelah.

pastu sampai la masa yang ditunggu-tunggu. balik!! sebelum balik sempat abg tu panggil aku dan aku bye je kat die. haha. kemain lagi aku. xpela. tu last jumpe. lain kali da xjumpe da. lepas ni terus lost contact da pun. xyah risau.

naik trak sume dah melelapkan diri. aku pun xpaham macam mane la diorang boley lena dalam trak yang bergoyang-goyang tu. penat sangat kot diorang. yang aku ni da sampai rumah barulah dapat tido sepuas-puasnya.

so. as conclusion. kem ni memang rase menyesakkan mase kat sane la. time da balik ni rase macam best pulak kem tu. tapi untuk pergi lagi sekali memang xla. terseksa jiwa dan raga. diri sendiri pun xterurus. 

okay. tamat sudah cerita camping aku. thanks for reading. assalamualaikum. babaiii ^^ 


Older Post | Newer Post