// Miss Mustache !

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
♡ TAEYANG .. ALIF .. TAEYANG .. ALIF .. TAEYANG ♡





Kenangan Dulo-Dolu'

Camping.....Part 1
Kem yuk
Selamat Hari Raya
ALIF♡♡♡
Happy Belated Birthday To Me :)
Driving License : Final Part
SPM Result
Juwairiah
Driving License : Part 2
Driving License : Part 1

Twitter




The Mastermind

Basecode: Lurve
Editor: Nana Euphemia
Other:

Camping......Part 2
penat aku usha fb JPAM Melaka die letak gambar ni je. hawaw. haha 

hai. jumpe lagi. ingat malas nak buat part-part bagai ni tapi mcam terpaksa sebab macam panjang sangat. haha

okay. leggo

chop. lupe nak cakap. kem ni bukan sekolah kitorang je join. ade budak poli merlimau, ikbn dengan orang awam. tu yang ramai gile sampai 160 orang tu

okay let go to the story

Sabtu

aku and the geng bangun awal gile. 4.30 kitorang da bangun pasal nak pergi mandi takut toilet penuh.

toilet die kemain BERSIH! biasa la. kat hutan kan. lantai die penuh dengan tanah merah je. haihh. time tu kan. main redah jele. xkan nak balik rumah sekejap semata-mata nak pakai toilet. kalau boleh dah lame aku buat.

lepas subuh tido kejap. pastu tetibe siren bunyi soh pergi berkumpul. kat sane memang tension je rase. serious. walaupun orang2 JPAM tu xdele garang sangat tapi diorang macam tegas. pastu suke jerit2. aku dahle rimas orang jerit2 ni. aku jerit xpe.

berkumpul, nyanyi2, makan pastu berkumpul balik. 

pastu diorang bagi2 kan group. aku terpisah bhaiii. die ade 3 group: Alfa,Bravo,Charlie. geng aku sume masuk Charlie n majoriti budak sdary pun ade kat situ. aku je tersesat kat Bravo. dengan ade beberapa budak yang aku xberapa nak geng la. redha je time tu. nak tukar dah xley. group aku. orang tue je ramai. macam hawaw

then da bahagi ikut group tu diorang pun ajau la kitorang berkawad. paling aku malas la. tapi buat la jugak. walaupun dah lame xbuat. nasib baik yang tukang ajaunye xgarang. sempoi je. okay. actually semuanye sempoi aku rase. kalau ada yang buat hal jela diorang punye garang kemain.

lepas kawad kitorang minum2 then sambung dengan ceramah JKJR. rase mcam bosan pasal macam dah selalu sangat kan menatang tu ade kat skolah. btw. aku menang mug JKJR tapi ade makcik tu dah teramik. aku malas nak mintak sebab ingatkan die tawu. last2 sampai balik aku xdpat mug aku tu balik. xpela. sedekah jela kat makcik tu. makcik kalau baca blog saya tolong pulangkan balik mug saya. saya nak. haha. xmemasal.

saje menyelit ^^

lepas tu kitorang ade belajar memadam kebakaran. ade 3 slot sebenarnye. yg group lain gi blajar lain. okay. bosan. mengantok2 aku dengar die bebel. pastu ramai yang tido die suruh pulak meniarap sambil letak tangan kat kepala. peh. handau. sakit badan aku. pastu siap kene guling2 atas pasir yang berbatu-batu tu. merangkak lagi. yang guling2 dengan merangkak tu kira praktikal la nak menyelamatkan diri dari kebakaran. sakit2 tapak tangan aku yang lembut dan licin ni :p

lepas belajar tu. gi makan kot,solat pastu sambung  slot keselamatan pulak. kat sini kitorang belajar ikat2 tali bagai. aku pulak pandai ikat2 tali ni. nasib baik ade abang tu setia mengajar aku. orang JPAM la. haha. 

kemain lagi die menggedik kat aku. haha. orang yang jurulatih tu macam tunjuk sekali pastu die soh kite praktis pulak,pastu tunjuk lagi ikatan lain praktis lagi. camtu le. yang abg tu xmemasal time aku buat die perati je. aku xdapat die gelak. hawaw. pastu die dtang kat aku mengajau aku. die ngan kawan die lagi sorg. ntah aku ni comel sangat kot sampai die nak fokus kat aku sorang je. haha. nasib baik la die ade. belajau la jugak aku ni. xdela pegang je tali tu pastu buat2 macam reti je nak ikat-mengikat ni. nasib baik abang tu okay. boley buat geng ^^

kat situ jela best rasenye. pasal ade abg tu. haha. kemain aku. sorry eh lep. i setia kat u je. yang tu suke2 je :p

pastu ade belajau angkat2 orang. member2 aku dok mengangkat aku je. pasal aku ni paling kecik dan ringan katenye. segan aku. abg tu bantai senyum je. pastu bergelak-gelak dengan member die lagi sorang. bahagia je idop diorang. bengong betul. ade sorang membe aku ni siap tanya "abang tu suke kat kau ke azwa? kemain die asyik datang kat kau je" haha. tolong la. i da ade alep kay :p

lepastu da habis tu kitorang gi makan pulak. then tetibe hujan lebat-selebat-lebatnya. dahle time tu nak dekat maghrib dah. lepas makan tu kitorang gedah je hujan tu. abes basah kuyup. siap main hujan. haha. best. kemah jangan cite la. da macam kawasan air bertakung da khemah aku tu. sabar jela.

lepas maghrib tu alhamdulillah la hujan da reda sikit. kasut aku dah basah lencun da. dahle tu je satu-satunya kasut yang aku bawak. bantai je pakai kasut basah2 tu kehulu kehilir. dah xterurus dah hidup aku mase tu.

lepas tu slot pertolongan cemas pulak. walaupun nampak macam best siap buat cpr bagai. (buat cpr tu kat patung je ye) tapi hakikatnye tu la slot yang paling bosan aku rase. mase kitorang buat menatang tu pun macam singkat. xsempat nak belajau lain. belajau cpr tu jela. bosan weyhh.

lepas tu aku xingat. rasenye minum malam pastu tido je kot. katenye nak jalan malam tapi tengok xde pun. kitorang tido pun dalm kol 12 lbih raasenye. nak tido tu nasib baik la die ade bagi kitorang kanvas. xdela kitorang tido dalam kolam takungan air tu. masuk khemah siap kunci jam kol 4.30 lagi. nak mandi la katekan. malam tu pulak aku tido lambat. memesej dengan kesayangan. last2 die yang tido dulu. xke hawawnye. last2 kol 2 lebih tu baru la aku tertido.

Tiba-tiba.................

bersambung di part ke-3 ^^




Older Post | Newer Post